jag kan inte ta det.

Jag vet inte hur jag ska göra, hur jag ska reagera, hur jag borde reagera eller vad som krävs för att avreagera sig. Allt är så nytt. Jag gillar inte. Fröken stabil blev fröken labil, javisst. Å ena sidan vill jag dränka mina sorger genom att förtära osunda mängder alkohol, göra otroligt dumma saker, detta för att sluta tänka på det jag tänker på och istället ångra det jag gjorde under fylletimmarna, - äta otroligt stora portioner glass, direkt ur kartongen såklart, fett, socker, kolhydrater, moffa osund mat - för ingenting spelar ju någon roll längre. Eller tvärtom, sluta äta, för det är ju klart att man inte har någon matlust när livet är trasigt. Det finns ju såklart massvis av andra destruktiva beteenden man kan ta till. Att överösa sig med saker, förtränga alla känslor och bara köra på utan paus. Allt för att slippa tankarna. 

Jag vet inte vad jag ska göra, vilken strategi av destruktivitet jag ska vända mig till, jag vet bara att jag står här tom.
Jag orkar liksom inte tänka på det, jag orkar inte älta, jag orkar inte ångra, jag orkar inte agera. Jag orkar inte bry mig, jag orkar inte att inte bry mig, jag orkar inte släppa det. Jag vet inte vad jag ska göra.

Och nu vet jag inte vad jag brottas mest med? Min egen skuld eller hur det blev. Mitt fel? Nej hans fel? eller mitt fel? Och jag vet inte heller om jag överdriver. För vem säger att det jag pratar om är kärlek? Är det kärlek? Olycklig kärlek så klart. Det är ju så nytt, jag fattar ingenting. Det är nytt för mig.
jag kan inte längre urskilja mina tankar, eller känslor för den delen. Det är kaos, det är tomt, det är likgiltigt, det är för mycket känslor. Behöver distans.
Jag kan inte ta det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0