02:57





Kan inte sova mer än 3 h.
Tror det blir all sömn jag kan samla på mig den här natten.
Ni vet känslan.

Vaknar upp svettig, den var ny. Inte som en frusen människa, varm - alldeles för varm.
Stirrar i mörkret ett tag.
Min hand hittar cocos mjuka päls och vi ligger där i mörkret, han och jag, och bara andas.

tassar upp efter ett tag, toa, köket.
Fångar en sorglig version av mig själv i spegeln.
Mina ögon är inte vackra. Svullna som två boxarögon utan blåtiran.
Det känns som jag har blåtiror.

Det låter som om becca fönar håret.
Men inte kan hon väl föna håret 3 på natten?
Hon har heller inte duschat... Nattens mysterium.

Jag försöker reda ut mina tankar. 
Hjärtat är tomt, jag undrar om det ens slår längre.
Jag ligger här i mörkret. 
Han ligger där borta, i en annan stad.
Med armarna kring henne.

Det är ett sörjearbete. 
Jag har förlorat honom. Jag har förlorat mig själv.
Det är slut.
Säger som Jocke:
Det är över nu och jag som aldrig gillat nostalgi,
jag gråter nu, så släck mitt ljus.

Jag vill inte vara den som är den,
En ledsen människa.
Hon som har tappat hoppet.
Hon som har tappat gnistan.
Hon som inte vågade.
Jag vill vara mig.
Hon som var stark.
Hon som kunde släppa.
Hon som kunde väja för smärta.
Hon som inte ens kände smärta.
Tills hon träffade dig.

Vad hände med henne?

Hon dog ikväll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0